Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 146 - обновен интериор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 146 - обновен интериор

    Ако има фенове на 145/146, това може да им е интересно.
    След почти фанатично пазене и внимателно почистване годините и гравитацията си казаха думата и моите тапицерии на корите на вратите също се отлепиха. Последва дълго планиране, но пък за сметка на това в този период ми попаднаха правилните материали (тънка черна естествена кожа с приятна текстура и черен плат с хаф подобен на алкантара). Неуверен в собствените си възможности си намерих друг запазен комплект кори и реших да пробвам първо на тях с плата, като си запазя моите кори за кожата. На снимките се вижда как съм разделил тапицираните кори от цялата кора. Тези вече бяха с подменен плат, съответно обилно намазани с хелмитексово лепило, което направи почистването цяло приключение. С оригиналния плат ще е много по-лесно. Взех си 3 кг бака с тапицерско лепило и започнах с пробите. Основното е да се спазва правилото при лепене с хелмитексови лепила, да се изчака двете повърхности да станат почти сухи и след това да се притисне силно. Връзката е уникално здрава след това. Другата тънкост е да се спазва разтегливостта на плата/кожата. Нямам снимки от лепенето, защото беше изнервящо.
    Като цяло съм доволен от резултата, макар че има и забележки за критичното око. Много "акъли" ми дойдоха в последствие, но ще ги знам за следващия път. Харесва ми контраста между покритието на корите на вратите, което има текстура на кожа, и "мъхестия" плат с матовия му ефект. Не ми хареса как се получи шиенето и следващия път сигурно ще го избегна. Шевовете на вратите са препратка към тези на седалките, със същите разстояния и релеф. Това важи и за трите реда червени конци, макар че на седалките са малко поизбелели вече. На една от снимките се вижда, че отдолу има 3 мм високоеластичен дунапрен, който придаде много приятна "мекота" на корите, макар че хафа на плата може би щеше да е достатъчен. Намерих си (не купих, защото ми беше чист подарък от едно момче Kris от София, благодаря му за което) и черен пазажерски бег, който да пасва на корите на таблото.
    Ако някой се реши на интервенцията въобще не е трудно. При въпроси съм насреща.

    П.П. предстои опит за тапициране на централната конзола, която също ми беше подарена от plamen 33 (благодаря, мен ), но това ще стане в необозримото бъдеще.
    Attached Files
    Last edited by vankata_ll; d.m.y г., 21:09.
    146 1.6TS CF1 '98

    sigpic

  • #2
    Станало е найстина уникално.
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

    Comment


    • #3
      Браво!
      Винаги се радвам когато видя такова внимание да се обръща на толкова евтин автомобил.
      Страхотно!

      След разпробиването на тапицираните елементи, как ги закрепи на кората обратно?

      Диагоналните шевове са съвсем уместни. На моите кори на 145цата са точно такива, макар и не с червен конец. Явно салонът ми е бил някакъв тип Lusso.
      По принцип, има и варианти с червен конец, Алфа често ги кръщават Rosso pack.
      145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

      www.ClassicCar-bg.com

      Comment


      • #4
        Благодаря ви

        За закрепване на корите обратно използвах тези нитове

        https://www.mdm-bg.eu/brand/product/...id/29/pid/797/

        Размер C = 5 mm. Първоначално мислех да залепя корите, но исках да има опция за евентуален ремонт, и лепенето отпадна. Главичката на нитовете е само 1.6 mm висока, така че се скриват в дебелината на подложката от дунапрен, а и плата (заради това, че е рошав), оптически скрива евентуални неравности. Подравних кората, фиксирах с два нита в противоположните ъгли и след това разпробих за нит в близост до всеки от оригиналните крепежи. Избягвах краищата, защото кората е извита, нитовете щяха да стърчат в различни посоки и после при вкарването им по-трудно щях да нацеля дупките.
        Държат здраво. Трябва или да дръпнеш много силно, или да стиснеш с клещи отзад.

        Салонът си е МОМО, виждал съм и други такива, но този има три реда червени шевове по средата на седалката и облегалката. Отделно шевовете са на двуиглова машина. За късмет имам достъп до такава, и можех да го направя copy/paste на корите. Проблемите дойдоха от това, че не използвах най-добрата подложка, и че корите не са сметнати за натрупване на повече материал. Живот и здраве напролет, с научените уроци, ще направя нова проба.
        Last edited by vankata_ll; d.m.y г., 08:13.
        146 1.6TS CF1 '98

        sigpic

        Comment

        Working...
        X